تعمیرات هوآوی

نمایندگی هوآوی

تعمیرات هوآوی

نمایندگی هوآوی

تعمیر تبلت


تاریخچه تبلت
در سال ۱۹۱۵ اداره اختراعات ایالت متحده، برای اختراع وسیله ای که بتواند دستخط را تشخیص دهد، جایزه ای در نظر گرفت. در سال ۱۹۵۶ محققان اولین کامپیوتر با تشخیص دستخط را اختراع کردند.
انقلابی که در تبلت ایجاد شد، از کوپرتینو (شهر اپل) آغاز شد، ولی نه با آی پد. اپل با ایده تبلت، کارهای زیادی کرد که یک نمونه اولیه را هم در سال ۱۹۸۳ ارائه کرد.
در سال ۱۹۸۷ اپل ایده ای را برای یک تبلت فرضی به نام جهت یاب دانش(Knowledge Navigator) ارائه کرد که با فرمان های صوتی کار می کرد.
در سال ۱۹۹۳، اپل Newton MessagePad را ساخت که یک صفحه تاچ با یک قلم بود. ولی برای اپل خیلی خوب نبود و در سال ۱۹۹۸ تولید آن را متوقف کرد.
در سال ۱۹۹۲، مایکروسافت ویندوزی را برای محاسبات با خودکار ارائه داد که ویژگی های داشت که در تبلت های ویندوزی مورد استفاده قرار گرفت؛ مانند کیبرد روی صفحه، برنامه نوت پد که نوشتن را امکانپذیر می کرد و تشخیص دست خط اولیه. با ورود تبلت های هوشمند به دنیای تکنولوژی، انقلابی در حوزه دستگاه های هوشمند اتفاق افتاد. این انقلاب سبب شد که تبلتها در مقابل لپ تاپ ها قرار گیرند.
تبلت های امروزی
سهم اصلی در بازار تبلت در ابتدا فقط در اختیار شرکت اپل بود، سپس شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ، آمازِن، گوگل، اِیسوس و اچ‌پی نیز به فکر ارائه تبلت افتادند.
شرکت سامسونگ چند سالی است که با ارائه سری Galaxy Tab در حال رقابت با تبلت‌های آی‌پَد می‌باشد. دیگر تولیدکنندگان نیز میدان را خالی نکرده و مدام در حال به روزرسانی تبلت‌های خود می‌باشند.
تبلت‌ها در ابعاد ۷ اینچ، ۱۰ اینچ و بزرگتر از ۱۰ اینچ تولید می شوند. تبلت‌های ۷ اینچی به دلیل سبک و کوچک بودن طرفداران بیشتری دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.