تعمیرات هوآوی

نمایندگی هوآوی

تعمیرات هوآوی

نمایندگی هوآوی

تعمیرات لپ تاپ


ابتدا به اختصار به تاریخچه تولید لپ تاپ ها میپردازیم سپس مبحث تعمیرات لپ تاپ را ادامه خواهیم داد.

لپ تاپ ها، یا همان کامپیوترهای کیفی ،که البته از نظر چگونگی تاشویی، بیشتر مشابه کتابچه هستند کامپیوترهایی هستند که عمر آنها به زحمت به سه دهه می رسد. با این حال رشد کمی و کیفی آنها تاکنون شتاب زیادی داشته است و افق روشن تری هم برای این صنعت پیش بینی می شود.

آلن کای (Alan Kay) از شرکت زیراکس، اولین کسی بود که در دهه ۱۹۷۰ طرح یک کامپیوتر قابل حمل دستی را به طور اصولی پایه ریزی کرد. او در این طرح رویایی، کامپیوتر هایی به اندازه یک دفترچه یادداشت را با نام پیشنهادی داینابوک (Dynabook) ترسیم کرد که به راحتی قابل حمل بوده و توانایی حفظ و نگهداری تمام اطلاعات مورد نیاز هر شخص را داشت.

کای معتقد بود چنین کامپیوترهای قابل حملی باید چنان ساخته شوند که هر شخص بتواند یکی از آنها را داشته باشد و حتی برای داینابوک، امکانات و قابلیت های شبکه بی سیم را نیز در نظر گرفت. با این حال نه او و نه کمپانی مطبوعش، هیچکدام جزء اولین سازندگان کامپیوترهای کوچک قابل حمل نبودند، بلکه اولین لپ تاپ را یک انگلیسی به نام ویلیام مگریج برای کمپانی Grid Systems، در سال ۱۹۷۹ ساخت. این کامپیوتر که دارای ۳۴۰ کیلوبایت حافظه از نوع حبابی (bubble) و نمایشگری از نوع اکترولومینسنت بود. اختراع گردید و بیش از یک پنجم وزن سبک ترین کامپیوترهای کاربردی آن زمان را نداشت و ناسا آن را برای برنامه شاتل فضایی در اوایل دهه ۱۹۸۰ به کار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.